Welkom op mijn reisblog!

26 juni 2018

Welkom op mijn reisblog! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn Summer School avontuur in Wenen.

Aankomende zaterdag, 30 juni, vlieg ik samen met Lieke naar Wenen om de Summer School van EACA te volgen. Lieke is een vriendin die ik afgelopen schooljaar heb leren kennen tijdens de minor Toegepaste Psychologie. Lieke volgt de opleiding Communicatiemanagement en ikzelf volg de opleiding Management in de Zorg. Naast mijn opleiding volg ik een honourstraject, genaamd Topclass FG.

De Topclass is een honourtraject dat speciaal is ontworpen voor studenten binnen de gezondheidszorg en waarmee je sterren kunt behalen. Sterren kun je behalen op elke willekeurige manier, als het maar voldoet aan een aantal gestelde eisen. Wanneer je vijf sterren hebt behaald, ontvang je een zogenaamd honourspredicaat wat je naast je bachelor diploma ontvangt. Uiteindelijk staan deze vijf sterren gelijk aan ongeveer 30 EC, een half jaar studie.

Vorig jaar februari (2017), ben ik begonnen met de Topclass en heb ik 2,5 jaar de tijd om vijf sterren te behalen om mijn Topclass avontuur af te ronden. Op dit moment heb ik al vier sterren binnen en staat mijn vijfde voor de deur: de Summer School (ster internationaal perspectief). De sterren die ik tot nu toe behaald heb zijn:

-          Persoonlijk leiderschap

-          Interprofessioneel samenwerken (vrije ster)

-          Vitaliteitsweek van de HU organiseren (vrije ster)

-          Vakbekwame en reflectieve professional

Om mijn vijfde ster te behalen wilde ik graag een Summer School in het buitenland volgen. Toen ik eenmaal Lieke leerde kennen tijdens de minor en het ter sprake kwam dat wij beide graag een Summer School wilde gaan volgen, zijn wij opzoek gegaan naar de juiste.

Wij hebben gekozen voor de Summer School van EACA: ‘Advertising and Communication’ in Wenen. Deze Summer School wordt al jarenlang in steeds een andere land gegeven en waar studenten van over de hele wereld komen. De Summer School duurt één week, waarin wij begeleid worden in de wereld van reclame en commerciële communicatie, terwijl we werken aan de ontwikkeling van een campagne voor een echte klant. De klant waar wij onze campagne voor gaan maken is: Alfa Romeo. Elke dag zullen wij workshops volgen over verschillende onderwerpen om op vrijdagmiddag een officiële pitch te geven aan de klant Alfa Romeo en andere juryleden.

Om mijn ster te kunnen ontvangen voor deze Summer School is het een eis om mijn leerervaringen te delen met anderen. Vandaar dat ik deze blog begonnen ben en ik zal gedurende de Summer School elke dag een blog bijhouden over mijn leermomenten en ervaringen. Ik heb er enorm veel zin in, maar vind het ook best spannend aangezien mijn Engels niet uitstekend is. Ik denk dat het een zeer leerzame week zal worden en hoop jullie mee te kunnen nemen in mijn avontuur.

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

1. Reislogger:
    26 juni 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Caroline:
    26 juni 2018
    I hope you will enjoy your stay 😉
  3. Carla Kroon:
    26 juni 2018
    Fijne tijd in Wenen. Hopelijk heb je ook genoeg tijd om die mooie stad te ontdekken. Succes allebei.
  4. Marketing Alfa Romeo:
    26 juni 2018
    It is a great opportunity to take on this challenge. Make something beautiful to learn from. Enjoy your time.
  5. Marion Ferwerda:
    30 juni 2018
    Heel veel plezier Ilse! En het is een prachtige kans. Maak er iets moois van, je kan het! XX
  6. Nelleke:
    1 juli 2018