Dag 4

5 juli 2018 - Wenen, Oostenrijk

De een na laatste dag alweer waarbij we weer om 9.00u netjes in de schoolbanken zaten. Vanochtend kregen we de workshop ‘How to win a client’s heart’, gegeven door Micky Denehy. Deze workshop bestond uit twee delen: een deel informatief en een deel feedback ontvangen op je campagne. In het informatieve gedeelte is het verschil benoemd tussen wát je zegt en hóe je het zegt en hoe je strategie kan leiden tot succes. Na het informatieve gedeelte ben ik samen met mijn team bijeen gaan zitten om knopen door te hakken over welk idee we willen gaan pitchen. Net voordat we feedback mochten ontvangen van Micky Denehy hadden we eindelijk de knoop doorgehakt en was Micky Denehy razend enthousiast over ons idee. Hij was enorm motiverend en wij gingen met volle moed verder met onze campagne. Echter merkte wij wel dat elk team op deze manier naar buiten kwam, dus of hij elk idee echt fanatisch vond of dat het alleen is om te motiveren, dat zullen we morgen zien. Na de feedback hadden we nog veel tijd om te werken aan onze campagne, wat enorm fijn was en waarin wij echt stappen hebben kunnen maken.

Na de lunchpauze kregen we de workshop ‘Connecting your content to your audience’, gegeven door Siobhan Stanley. In het begin van de workshop had ik erg veel moeite met opletten, omdat mijn vermoeidheid steeds meer gaat toeslaan. Maar aangezien Siobhan Stanley er wel voor zorgde dat je niet in slaap zou vallen, was de eerste zin al: ‘Stepping out of your comfort zone’ en begonnen we eerst met een lied zingen. Zij overtuigde ons om de zone buiten je ‘comfort zone’ je ‘adventure zone’ te noemen en niet je ‘danger zone’. Ik vond dit een erg leuke gedachte en hoop dat ik dit kan meenemen in het dagelijks leven. Na wat informatie was het weer tijd voor een ‘energizer’, zoals wij bij dat bij de Topclass altijd noemen, en deden we een opdracht die ik tijdens een cursus van de Topclass ook al eens had gedaan. Het is een erg leuke en simpele opdracht om even je energie kwijt te kunnen en te kunnen lachen. In tweetallen (kan ook met meer) ga je tegenover elkaar staan en ga je samen continu tot 3 tellen. Je merkt al heel snel dat dit best lastig is en je snel de fout in gaat, omdat je elke keer verandert van cijfer. In ronde 2 vervang je het getal 1 door bijvoorbeeld een klap, het wordt dan: klap, 2, 3, klap, 2, 3 etc. Met elke ronde die je verder gaat vervang je elke keer een cijfer tot je dus alleen nog maar klap, zwaai, stamp hebt bijvoorbeeld. Het is een simpele manier om even energiek te worden en een kleine pauze te hebben tussen het harde werken door. Een echte aanrader!

Maar dit was nog lang niet het gedeelte van uit je ‘comfort zone’ gaan tijdens deze workshop. We gingen oefenen met hoe hard je moet praten tijdens een presentatie. Ze benoemde vijf levels, waarbij level 1 heel zacht is en level 5 heel luid. Voor onze pitch van morgen moeten wij level 4 gebruiken en daar gingen wij dus mee oefenen, te beginnen met: BA BA BAAA. Vanuit klanken oefenen zijn we overgaan naar woorden en uiteindelijk hele zinnen opnoemen op level 4, waarbij je ook nog verschillende intonaties moest gebruiken. Het was een zeer leuke oefening, waarbij je echt uit je ‘comfort zone’ moest komen. Wel heb ik door deze oefening meer zelfvertrouwen gekregen om morgen de pitch te knallen. En om dat te kunnen doen ga ik nu snel aan de slag met mijn tekst voor de pitch en zoals ik heb geleerd: REHEARSE REHEARSE REHEARSE!

Foto's van de vierde dag zijn te vinden onder het kopje foto's: Dag 4.

1. Carla Kroon:
    5 juli 2018
    Heel veel succes morgen met jullie pitch.
  2. Mies:
    Succes tomorrow
  3. Lidwien Langelaar:
    5 juli 2018
    Wat een veelzijdige workshops, erg leuk en leerzaam. Volgens mij heb je deze week enorm veel geleerd over communiceren, maar nog belangrijker over jezelf.
    Ben super trots op je. Succes morgen. 👍💪😘😘😘😘😘
  4. Nelleke:
    5 juli 2018
    Succes morgen met de pitch 😘