Dag 3

4 juli 2018 - Wenen, Oostenrijk

Alweer over de helft van de Summer School, wat vliegt de tijd! Vanochtend zijn wij gestart met de workshop: ‘Productivity for communicators and advertisers: how to structure your time towards performance and success’, gegeven door Dalia Lourenço. En degene die mij goed kennen snappen al dat deze workshop helemaal bij mij past! Bezig zijn met time management en to-do-lijstjes maken om zoveel mogelijk uit dagen te halen, dat is wie ik ben. Tijdens deze workshop werden zes veranderingen behandeld om meer vrije tijd te ontwikkelen voor je eigen doelen, zoals reizen, meer tijd voor vrienden of creatief bezig zijn. De zes veranderingen die Dalia Lourenço benoemden waren:

1. Ken je ‘waarom’ achter elk onderdeel wat je doet
  2. Breng je doelen in kaart
  3. Leer te focussen
  4. Elimineer afleiding
  5. Communiceer
  6. Probeer het niet alleen

Dalia Lourenço heeft mij veel inzichten gegeven in hoe ik meer tijd vrij kan maken om meer te doen van hetgeen wat ik leuk vind. Ik vond het een erg leuke en leerzame workshop en denk dat ik hier echt mee aan de slag kan. Na deze inspirerende workshop ben ik samen met mijn team gaan zitten om verder te werken aan onze ideeën en pitch voor aanstaande vrijdag. Na de lunch was het tijd voor workshop twee van vandaag. Echter kwam Micky Denehy (oprichter van de Summer School) vertellen dat de workshop helaas niet door ging. In de ochtend was deze workshop al gegeven aan de groep professionals van de Summer School en toen is gebleken dat de workshop niet aansloot bij de Summer School, waardoor Micky Denehy de workshop heeft geschrapt. Maar Micky Denehy is niet voor niets de oprichter en kwam direct met een eigen presentatie over ‘the power of Lovemarks’.

In deze workshop kwamen er verschillende manieren aan bod waarmee je impact kunt creeëren op je doelgroep met een merk. Deze workshop vond ik minder interessant, waardoor ik veel moeite had om mij te concentreren. Door de enorme hoeveelheid informatie afgelopen dagen en het Engels praten, merk ik dat mijn hoofd steeds voller gaat zitten en ik mij niet goed meer kan concentreren tijdens de workshops. Gelukkig was de workshop maar een uur, aangezien de echte workshop was uitgevallen en hadden wij tijd om als team bij elkaar te zitten. Na drie uur brainstormen hebben we eindelijk de knoop doorgehakt welk idee wij willen gaan pitchen en hebben wij een start gemaakt met de presentatie. Eindelijk een lange vrije avond voor de boeg en dat gaan wij vieren met pizza!

Foto's van de derde dag zijn te vinden onder het kopje foto's: Dag 3.

1. Marion Ferwerda:
    4 juli 2018
    Super leuk om je reisverhaal mee te beleven! Wat een indrukken. Geniet vanavond maar van de pizza:) Dat is verdiend!
  2. Lidwien Langelaar:
    4 juli 2018
    En weer een leuk verhaal, geniet van jullie lange vrije avond. Nog 2 dagen te gaan. 👍😘
  3. Mies:
    4 juli 2018
    Weer een inspirerende dag.
    Ik heb ook een keer meegemaakt dat de workshop hoe omgaan met teleurstellingen niet door ging. Nou dat was balen...