Dag 1

2 juli 2018 - Wenen, Oostenrijk

Vandaag was dan eindelijk het moment dat de Summer School in Wenen ging beginnen. Afgelopen zaterdag zijn Lieke en ik aangekomen in Wenen en hebben wij het afgelopen weekend kennis mogen maken met het mooie Wenen. Met onze Airbnb recht tegenover de Universiteit hebben wij een perfecte locatie voor aankomende week en gingen wij met frisse moed op pad naar de Universiteit.

Om 09.00u begon de aftrap van de Summer School door Micky Denehy, de oprichter van de EACA International Advertising Summer School. De Summer School bevat ongeveer 45 studenten, opgesplitst in 6 teams professionals en 4 teams studenten. Na de opening kwamen vertegenwoordigers van Alfa Romeo uit Oostenrijk de briefing geven over de opdracht die wij aankomende week gaan uitvoeren: een campagne opstellen om de nieuwe generatie jongeren tussen de 25 en 30 jaar meer bekend te laten worden met Alfa Romeo. Vrijdag zal elk team een pitch geven over hun idee, waaruit de jury een winnaar kiest.

Na een korte pauze begon workshop nummer 1, gegeven door Dietmar Dahmen met het onderwerp ‘The future of brand and marketing in a digital world’. Een presentatie zoals deze heb ik nog nooit meegemaakt, Dietmar Dahmen vertelde met enorm veel passie en enthousiasme zijn kijk op de wereld van digitale wereld van merken en marketing. Na drie uur omver geblazen te zijn door Dietmar Dahmen was het tijd voor de lunchpauze, waarin wij kort gesproken hebben met Micky Denehy over de presentatie van Dietmar Dahmen.

Terug in het lokaal begon workshop nummer 2, gegeven door Richard Robinson met het onderwerp ‘How to build the perfect marriage: (re-) building trust between agencies and clients’. Deze presentatie was voornamelijk gericht op interactief bezig zijn met je team, te beginnen met een naam verzinnen voor je team: ‘Hi, we are ASAP Agency and we make shit happen!’. Elk team moest haar naam benoemen en daarachteraan met kracht en overtuiging zeggen: ‘we make shit happen’. Ondertussen was ik al behoorlijk aan het Engels gewend en ging het luisteren mij gemakkelijk af. Echter kwam er toen de opdracht om je beste en slechtste ervaring te delen als klant, waarbij je 7 minuten continue moest blijven praten tegen je buurvrouw, zonder dat zij iets mocht zeggen. Dit ging dramatisch en ik kwam zeer moeilijk uit mijn woorden, maar gelukkig kon ze toch nog redelijk volgen wat ik allemaal aan het vertellen was. Om je team beter te leren kennen kregen we de opdracht om uit te spreken naar elkaar wat je beste en slechtste kwaliteit is en welke rol jij aanneemt binnen een team. Tot slot kwam de opdrachtgever Alfa Romeo nog aan bod en was de vraag wat zij wel en wat zij niet zouden willen tijdens de pitch van aankomende vrijdag.

Na deze inspirerende en indrukwekkende dag zijn wij met zijn allen richting de kroeg gegaan, om onder het genot van een drankje medestudenten te leren kennen en na te praten over de eerste dag.

Foto's van deze eerste dag zijn te vinden onder het kopje foto's: Dag 1.

1. Lidwien Langelaar:
    2 juli 2018
    Bijzondere en leerzame dag al geweest dus.
    Erg leuk om te lezen.
    Succes morgen. X
  2. Marion Ferwerda:
    2 juli 2018
    Leuk om mee te mogen delen in jouw ervaring! Geniet ervan en je kan het! Succes nichtje XX
  3. Nelleke:
    3 juli 2018
    Leuk om je verslag te lezen in Dubai 😄wachtend op het volgende vliegtuig. Succes dinsdag 😘
  4. Carmen:
    Leuk joh! Ben benieuwd naar je volgende verhalen 😁
  5. Diana:
    3 juli 2018
    Leuk om te lezen, Ilse. Leuke foto van jou met al je medestudenten. Het zijn er heel wat. Succes!
  6. Suzanne:
    Leuke ervaring hoor!!
  7. John:
    3 juli 2018
    Leuk om te lezen. Ik heb jaren Alfa Romeo gereden. Waarom ik daarmee ben gestopt weet ik eigenlijk niet😊 veel succes!