Pitching day!

6 juli 2018 - Wenen, Oostenrijk

Vandaag was dan eindelijk het moment daar: de pitch en afsluiting van de Summer School in Wenen. Wat is het enorm snel gegaan, maar wat ben ik blij dat de pitch achter de rug is. Om 06.00u ging de wekker van Lieke al, zodat we beide nog de tekst konden oefenen voor de presentatie. Om 09.00u was het dan zover en zoals ik al had verwacht: wij mochten het spits afbijten. Uiteindelijk was het wel enorm fijn om als eerste te gaan, zodat we zonder stress naar de andere presentaties konden kijken. Ons uiteindelijke idee was de ‘AR+ bloodtype of Alfa Romeo’. AR staat uiteraard voor Alfa Romeo en het concept was dat echte rijders Alfa Romeo door hun bloed hebben stromen en de adrenaline door hun bloed voelen tijdens het rijden. Wij hadden bedacht om door middel van een event de nieuwe generatie aan te spreken. Op dit event zouden mensen een test kunnen doen om te kijken welk model van Alfa Romeo het beste bij hen past, zij kunnen auto’s testen en tot slot voor het goede doel hun bloed doneren. Door de samenwerking aan te gaan met het Rode Kruis, laat Alfa Romeo zien dat zij bijdragen aan een betere wereld. Naast het event hebben we gepresenteerd hoe wij het event willen promoten en wat de acties zijn voor na het event. De vertegenwoordigers van Alfa Romeo vonden ons idee over de bloedlijn in combinatie met het bloed geven een zeer mooi idee. Helaas hebben wij de pitch niet gewonnen, maar ben ik wel mega trost op Lieke die de pitch heeft gewonnen met haar team! Na de uitreiking van de winnende pitch werden de certificaten uitgedeeld en daarmee was de Summer School behaald.

Echter hadden we nog 1 workshop te gaan vandaag: ‘How to engage with your client in style: different business communication structures and behavior styles’, gegeven door Elissa Telfer. Ondanks dat wij totaal geen zin meer hadden om nog naar een workshop te gaan, hebben wij ons er alsnog naar toe gesleept en was het uiteindelijk nog een erg leuke actieve workshop. In de workshop kwam weer duidelijk naar voren wat voor type ik ben. En zoals de meeste al weten: ik ben de ‘analytic’: geordend, planmatig en overzicht behouden. Dit was dan ook het uitgangspunt van de workshop om te kijken wie in welk kwadrant zat, met welke personen je moeilijk kan samenwerken en hoe je hierop in kan spelen. Het was een zeer actieve workshop, waardoor we de Summer School op een leuke manier hebben kunnen afsluiten.

Al met al was deze week een enorm leerzame en uitdagende periode, waarin ik vaak uit mijn comfort zone heb moeten stappen. Engels praten en luisteren ging steeds beter, maar in het Engels pitchen blijft enorm spannend. Maar ik kan nu wel zeggen dat ik het gedaan heb en niemand pakt dit van mij af. Het was een intensieve week, maar heb wel enorm veel ervaring op gedaan en ben een avontuur rijker.

Ik wil iedereen bedanken die mij op welke manier dan ook aangemoedigd heeft en/of mijn blog gelezen heeft. Ik vond het erg leuk om elke dag reacties te lezen op mijn blog en kreeg daar veel energie van. Lieke en ik gaan nu genieten van een welverdiende vakantie, nu nog in Wenen en vanaf zondag nog een kleine week in Boedapest. Tot snel in Nederland!

Foto's van de laatste dag zijn te vinden onder het kopje foto's: Pitching day.

I did it!!

1. Nelleke:
    6 juli 2018
    Je kan terugkijken op een mooie tijd op de Summer School en je bent een ervaring rijker. Je kan trots zijn op jezelf 😘
    Geniet van jullie verdiende vakantie
  2. Lidwien Langelaar:
    6 juli 2018
    Knap gedaan, wat een prachtige, leerzame ervaring. Nu lekker gaan genieten van een welverdiende vakantie. Veel plezier nog samen met Lieke 😘
  3. Marketing Alfa Romeo:
    6 juli 2018
    Very good. You are a topper.
  4. Petra:
    Ik vind het heel knap gedaan Ilse.Een 'analytic woman'met lef!😁
    Een prachtige ervaring waar je later mooi op terug kan kijken.
    Veel plezier in Boedapest. Ook daar een beetje uitrusten he.
    Lieve groetjes van mij en John 😗
  5. Diana:
    7 juli 2018
    Je bent een toppertje. Gefeliciteerd. Naast je ouders zijn de buufies ook trots op jou. Nu genieten van een welverdiende vakantie in Boedapest. Tot gauw 😘👋🎉
  6. Annemarie:
    7 juli 2018
    Wat een mooie ervaring!
    Veel plezier in Boedapest, een heel fijne vakantie en veel succes met het afronden van de studie!!
  7. Christa:
    8 juli 2018
    Leuk om je verhalen te lezen! Hele ervaring heb je hier mee opgedaan!